dimecres, 18 de juny del 2014

ENTRADA 5


Existeix l’aula ideal?

Aquest dia vam tractar l’aula ideal. Cadascú va haver fer un dibuix que reflectís allò que enteníem com un aula ideal. Desprès els vam posar en comú i vam veure les grans diferències que havien aparegut entre nosaltres.

Aquí us presento la meva aula ideal:



Per començar, les taules dels alumnes estan col·locades en semicercle per tal d’assegurar la bona visualització per part de tots ells, també que cap d’ells es senti, d’alguna manera, discriminat per formar part  de la última filera o de la primera... Cada dia els nens seuran en un lloc diferent, per tal de treballar el contacte amb tots els companys. Hauran de seure en ordre d’arribada amb la condició que cap d’ells podrà repetir taula d’un dia per l’altre.
Hi haurà una zona de treball amb taules grans preparades pels treballs en grup o joca cooperatius, hi hauran prestatges amb material didàctic i molts jocs, una finestra gran per gaudir de llum natural durant tota la jornada, pissarra digital amb un ordinador per fer ús dels recursos TIC (important per a una educació més completa), papereres de reciclatge per fomentar la cura del medi ambient.
A més, els alumnes tindran a la seva disposició una mascota de classe i plantes per cuidar, per ensenyar el significat de la paraula responsabilitat.




En tot moment he volgut centrar-me en allò que és bo pels alumnes, pel seu aprenentatge i el seu benestar dins de l’aula. Fins i tot, m’he preguntat si em caldria una taula pròpia. Un altre dels dubtes que em va sorgir va ser la distribució de les taules, és millor deixar a cada nen la seva taula i el seu espai individual o fer grups?
Potser, aquests dubtes que em sorgeixen, depenen de la dinàmica que es treballi a classe durant l’any.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada