dimecres, 18 de juny del 2014

ENTRADA 4


Que és el Curriculum?

Durant aquesta sessió vaig aprendre que hi havia un Curriculum dins de l’ensenyament. Abans només coneixia Curriculum com el que ens dona accés a un lloc de treball (Curriculum Vitae).
Primerament vam intentar extreure el concepte, cosa molt difícil perquè vaig poder veure que existeixen més de setanta definicions. Dir que  totes són correctes.
Per altra banda vam esbrinar quins són els objectius del Curriculum, ja que cada professor és diferent i utilitzarà uns mètodes d’aprenentatge diferents però sempre voldrà arribar a allò pactat... ELS OBJECTIUS DEL CURRICULUM.




La meva reflexió... Cal que en l’educació, com a futurs docents que serem, ens marquin el què em de fer en tot moment en la nostra classe a través del currículum? O potser caldria preparar i formar encara més als futurs docents per a que siguin capaços de extreure el millor dels seus alumnes de manera més lliure?
Potser, amb una mica més llibertat, el sistema educatiu aniria molt millor...


ENTRADA 3


Les TIC


Aquest dia vam canviar el nostre lloc de treball, vam canviar l’escenari participatiu de l’aula per l’aula d’informàtica amb un ordinador personal que ens permetria iniciar-nos en la creació del Blog.
Vam concretar els objectius d’aquest. Aquests ens serviria per deixar per escrit les experiències viscudes dins de l’aula tan a nivell teòric com a nivell personal.
Mai havia fet servir en la meva educació recursos TIC. Sempre s’havia basat en la utilització dels llibres de text. Em va fer plantejar que, avui dia, tenim molts recursos al nostre abast que ens permeten evolucionar i fer evolucionar als nostres alumnes.


Aquest fet, em va fer reflexionar que l’educació que podria rebre el nen seria molt més completa, podem tenir accés a molta més informació, podem fer captar l’atenció mitjançant audiovisuals però, no obstant això, no podem oblidar el suport que ens donarà un llibre de text.



ENTRADA 2


Un teatre a classe
           
En aquesta sessió Martí ens va plantejar una activitat força interesant. Havíem de fer un “Roll Playing”. La classe es va dividir en tres grups on, entre tots els membres del grup, havíem de pensar i crear una situació en un aula que ens agradés molt o gens. Una situació que podríem viure tant en el paper de professor com en el paper d’alumne.

Van sorgir tres histories diferents. La primera va tractar una situació d’exàmens, la segona una situació de bullying i la ultima una situació que mostrava l’existència de l’aula d’acollida. Van ser temes escollits per nosaltres mateixos i en cap moment sens va donar una pauta a seguir. Les nostres inquietuds es van centrar en allò que més ens amoïna de cara al futur, a la resolució de conflictes.
Perquè si podíem escollir entre una situació que ens agradés molt o gens, ens vam centrar en la majoria en aspectes que ens amoïnaven? Potser per la por de no saber portar una solució a una situació conflictiva? Estic del tot segur que en acabar el grau, sortirem prepares per resoldre qualsevol situació.
Un cop fets els diferents simulacres, vam passar a un posterior anàlisis de les situacions i, finalment, vam portar a debat allò que havíem vist.



ENTRADA 1


“Los caballeros de la mesa redonda”

Tot just arribar a classe, em vaig sorprendre. La classe estava desorganitzada, les cadires havien passat a estar en rotllana i no seguint fileres com estem acostumats fins ara... Aquest fet em va fer plantejar quina era la manera més adient d’organitzar una classe. Martí, el nostre professor de planificació, va destacar que d’aquesta manera ens podríem veure les cares tots plegats. També, ens va explicar en que consistiria la classe y com seriem avaluats.


Vam fer una mini presentació de la nostra persona, dient el nostre nom, explicant el perquè hem escollit el grau i

repassant la nostra experiència amb nens.
Com a primera activitat, se’ns va repartir un full amb diferents preguntes, vam haver de buscar dins del grup persones que coincidissin en diferents aspectes com nosaltres, aficions, trets comuns, manera de fer les coses... Una bona manera de trencar el gel i conèixer amb més profunditat als companys.
Des del començament tothom buscava el seu semblant assegut a les cadires, fet que em va fer pensar la falta d’iniciativa dins de l’aula, penso que estem massa cohibits a les aules, fins que el professor ens va convidar a aixecar-nos, parlar entre nosaltres i trobar allò que estàvem buscant.
En aquesta sessió vam aprendre un mètode per iniciar una primera classe, imprescindible alhora de començar el curs tant en el present com en el futur quan haguem de ser nosaltres qui convidem a aixecar-se als nostres alumnes.
En finalitzar la primera sessió, Martí es va acomiadar de manera original. Mai, en la meva vida acadèmica, havien acabat una classe amb un conte. Em va agradar molt la idea i em va fer pensar que potser trencar amb l’acomiada que estan acostumats els nens a rebre a l’escola seria una bona manera de cridar l’atenció dels nens que porti a la meva classe en un futur.


UN POU DE SAVIESA

Hi va haver un temps en què no existia en tot el món un animal tan intel·ligent com l’aranya Yaví. Era sàvia, prudent i molt espavilada. Però no en tenia prou. La Yaví estava preocupada perquè els altres animals es tornaven cada cop més intel·ligents. Sobretot, estava gelosa dels humans, ja que sabia que molt aviat serien tan savis com ella.
Així que, la Yaví va tenir una idea: faria servir la seva gran intel·ligència per acaparar tota la saviesa del món. Aquesta aranya tan llesta va fabricar un sac màgic sense fons. D’un a un, es va anar apropant a tots els animals i les persones. Sense que se n’adonessin, n’absorbia tots els coneixements i enginy i ho guardava al sac. Quan va acabar, el sac s’havia tornat realment molt pesat i costava de transportar.

Aleshores la Yaví va tenir una altra idea brillant: amagaria el sac amb tota la saviesa del món en el tronc de l’arbre més alt que coneixia. L’aranya va subjectar el sac amb dues de les seves potetes i va començar a enfilar-se per l’arbre amb les altres sis que li quedaven. Però, el sac pesava massa i la Yaví a penes podia avançar. Un colom, en veure-la patir, li va aconsellar:

–Aranya, per què no et poses el sac a l’esquena? Així et serà molt més fàcil pujar a l’arbre... 
La Yaví es va quedar astorada: el colom tenia raó. I aleshores es va començar a sentir molt avergonyida. Ella creia que posseïa tota la saviesa del món, però un simple colom havia demostrat que era més intel·ligent que ella. Molt trista, l’aranya va deixar caure el sac. En xocar contra terra, el sac es va trencar i tota la intel·ligència va volar pels aires i es va anar dipositant per cada racó i per cada criatura de la Terra. 
I des d’aquell dia, i fins avui, no hi ha ningú que no sàpiga res ni tampoc hi ha ningú que ho sàpiga tot...
Conte explicat, conte acabat.

           

dimecres, 19 de febrer del 2014

ENTRADA 0


Creació del BLOG

En aquest blog hauré de realitzar entrades reflexionant sobre les experiències viscudes sobre temes relacionats amb la educació dins i fora de l'aula.


Desitjo que sigui un viatge apassionant.



Això acaba de començar...